dinsdag 1 juni 2010

Onbezorgd en fluitend de nieuw maand in

Over precies een maand verander ik van baan in Egypte en ik heb nog zoveel problemen op te lossen, zoveel te doen. En dat zit ik nu om 5 uur in de morgen in mijn huiskamer hier in Maadi te bedenken... biddend, peinzend.

Het wordt langzaam licht. Ik hoor vogels fluiten, gewone musjes en meer interessante vogels. Prachtige lofzangen op de nieuwe dag en de Schepper die voor zelfs de kleinste vogels zorgt. Ik zal me niet door drukte laten opjagen, en onbezorgd vertrouwen op God.

Op de vloer aan mijn voeten ligt ons kat; ik vergeet steeds de naam van het dikke mormel. Maar ook hij (zij?) leert me dat er heus wel voor me gezorgd wordt, als ik het maar even aan de Grote Zorgverlener vraag.

Waarom me dan toch over van alles druk maken? Hard werken? Nou eh... de natuur leert me ook dat niet alles vanzelf gaat. Van de week kwam die dikke kat van ons thuis met een smakelijk maaltje duif in zijn bek. Dat duifje fluit niet voor de hemeltroon :-)

Ik wil graag op God vertrouwen, Hij draagt ons dag-aan-dag. Maar ik moet wel op mijn hoede zijn en vandaag weer lekker hard werken om wat problemen op te lossen. Maar hopelijk kan ik dat een beetje fluitend en onbezorgd doen.

Geen opmerkingen: