zondag 13 juni 2010

Alexandria School of Theology en veel Most Revd & Rt Hon Drs

Gisteravond moest ik als 'professor' in zwarte toga aanwezig zijn bij de afsluiting van het academisch jaar van de Alexandria School of Theology. 27 Egyptische en Soedanese studenten kregen hun BTh (Bachelors in Theology) na 4 jaar studie. Een enorm evenement voor deze studenten en hun families.

En ja hoor, de BKers waren er ook. Brutaal mengde uw eenvoudige verslaggever zich onder dat verlichte volk, om u van wat kiekjes te voorzien. De Most Revd & Rt Hon Dr John Sentamu, de Oegandese aartsbisschop van York en dus lid van het House of Lords in Engeland, aartsbischop (ik stop nu maar met al die titels te noemen...) Michael Fitzgerald die ook de Nuntius van het Vatikaan in Cairo is, onze eigen aartsbisschop Moeneer Hanna, en de vorige Anglikaanse bisschop van Egypte, bishop Ghais. Verder was de Koptisch Orthdoxe kerk vertegenwoordigd door bisschop Mina (die ons de groeten deed van paus Shenouda III) en bisschop Piscenti van Helwan. Hier wat fotos die de eerbiedwaardige heren in beeld brengen. Zelf sta ik op de foto met Drew Schmotzer, de kapelaan van aartsbisschop Moenier, een aardige vrind van me. Hij is hoogkerkelijker dan de Dom in Keulen, dit voor uw info.



5 opmerkingen:

Anoniem zei

heer Jos, je bent weer onovertroffen.

moeneer Tom

Unknown zei

Eh... dat hoor ik zelden. Ga rustig door met veren in mn rear end ;-)

gert zei

Hoi Jos,waarom dragen jullie je overhemden trouwens allemaal achterstevoren?

Unknown zei

om te laten zien dat de wereld op alles verkeerd doet. wij hebben de shirts juist goed...

Anoniem zei

ik ben zo trots op mijn broeder