zaterdag 5 juni 2010

Amy Carmichael: gebed tegen slapheid en luiheid

Van gebeden waarin ik om bescherming vraag
tegen de stormen die u wel moest draag’,
van angsten als u meer van mij zult eisen,
van weifeling wanneer ik verder zou moeten reizen,
van mijn zijden zelf, o kapitein, bevrijd
uw soldaat die voor gehoorzaamheid is bereid.

Van subtiele liefde voor wat me zwakker maakt;
van makkelijke keuzes, als luiheid me raakt.
Zo wordt de menselijke geest niet versterkt,
zo heeft de gekruisigde mijn heil niet bewerkt.
Van alles wat Golgotha voor me kan bedekken,
Lam van God, wil me daaraan onttrekken.

Geef me de liefde die me op de weg kan leiden,
het geloof dat me van wanhoop kan bevrijden,
de hoop die door geen teleurstelling kan vermoeien,
de passie die als een vuur blijft gloeien.
Laat me niet wegzinken als klei, uitschot,
maar maak me uw brandstof, vlam van God.
Amy Carmichael
(c) Keltische Gebeden

Geen opmerkingen: