woensdag 2 juni 2010

Mijn kapper in Kairo en de waarde van het leven

Een beetje narcisme, vrienden. Ik ben net bij kapper geweest en betaalde voor een kwartiertje werk LE 25. Dat is momenteel ongeveer Euro 3.75. Heel duur dus. Komt omdat ik te lui ben om naar een goedkope kapper te gaan - deze zit net onder mijn kantoor. En de zwakke Euro helpt me ook niet. Leven is lijden. Daar werd ik me niet lang geleden weer van bewust toen mijn kapper tegen me aan begon te huilem omdat zijn vrouw urgent een operatie moest ondergaan voor haar hart, en er was geen geld meer. Dat is voor de meesten van ons nauwelijks voor te stellen he?

Dat huilen maakte hem een nog veel duurdere kapper voor me, want ik kan niet tegen tranen. En ik geef hem sindsdien ook steevast LE 10 als tip. Over de top natuurlijk. Maar wat is het leven waard als het niet voor anderen wordt geleefd?

8 opmerkingen:

Janneke den Boer-Ritmeester zei

Je bent er bepaald knapper op geworden Jos!
en troost je...hier betaal je toch minstens een slordige € 22.- voor zo'n kapsel (de tip nog niet meegerekend ;-)

Unknown zei

Dat is een vriendelijk compliment dank je.

gert zei

Hoi Jos,wanneer maakt de kapper het af?

Unknown zei

haha

willem van Gent zei

wow, strak kapsel

willem van Gent zei

Mijn kapper kost inclusief koffie en zachte borsten in mijn nek 22 euro. Van een netto uitkering van 1200 euro is dat dus net zo duur als jouwe.
De Turkse kapper die ik eerst had kostte 10 euro en dan kreeg je ook hoofdmassage.

Unknown zei

ik krijg er haarwassen bij. ooit had ik een kapper die zijn hand in mijn shirt liet glijden om me een borstmassage te geven. Ik kwam nooit meer bij hem terug.

Anoniem zei

mijn kapper spreekt geen nederlands, kost 15 euro, maar ik zit altijd in angst wanneer hij z'n ouderwetse scheermes erbij pakt