woensdag 9 juni 2010

Directeur Publieke Omroepen: grijp in en stop #DWDD

Dat de VARA samen met Maurice de Hond vanavond om half 8 een laatste 'tussenstand' van de verkiezingen gaat doorgeven in De Wereld Draait Door (DWDD) vind ik absoluuut niet kunnen. In Nederland hebben we de goede gewoonte om op de laatste dag geen peilingen meer door te geven. Gaat het allemaal weer om de kijkcijfers en dus om de centen?

De VARA doet geen eens moeite om te verhullen wat het beoogt. Anderhalf uur voor het sluiten van de stembureaus kunnen Felix Rottenberg en Jan Marijnissen nog even hun eigen PVDA en SP kiezers oproepen om snel te gaan stemmen omdat het nog wat verschil kan maken.

Ik vind dat deze publieke (!) omroep dit niet hoort te doen, en wat mij betreft moet deze uitzending niet doorgaan. Ad van Liempt, chef ‘peilingen’ van de NOS, die zich vandaag keurig inhoudt en niks publiceert, is terecht kwaad. Hij meldt op twitter: ‘Maurice de Hond komt om half 8 in DWDD met indicatie van de uitslag. In alle beschaafde landen wachten ze tot de stembus sluit, treurig!’ Maurice de Hond meldt op de website van HP/DeTijd dat hij de kritiek allemaal maar onzin vindt.

Ik vind dat de directeur van de publieke omroep hoort in te grijpen. Maurice de Hond hoort zijn mond te houden, en de publieke omroep moet hem dit platform niet geven.

5 opmerkingen:

Inge zei

Ik meen me te herinneren dat zoiets (in ieder geval in Duitsland) bij wet verboden is. Misschien ook een idee om dat in Nederland in te voeren?

Ik heb overigens vandaag voor het eerst mogen stemmen voor de Tweede Kamer. Met potlood. Het heeft wel wat.

Unknown zei

ben je nog zo klein dat je nu voor het eerst mocht stemmen? Wow.... een hele ervaring?

Ja ik vind dat het gewoon niet moet mogen de laatste dag.

Inge zei

Neu, voor het eerst stemgerechtigd (in bezit van paspoort met Nederlands staatsburgerschap enzo).

Unknown zei

Ah... wat had je daarvoor voor paspoort dan?

gert zei

Terecht alweer dat nota-bene Wilders steeds sprak/spreekt over de linkse staatsomroepen en over de inperking van hun macht.