maandag 14 juni 2010

Gebed voor allen die pijn lijden


Ik zie uw handen,
niet mooi blank en goed verzorgd,
maar bedekt met littekens en schrammen, en vaardig,
zich uitstrekken –
niet altijd om de last die ik draag weg te nemen,
maar om de balans te verplaatsen, het makkelijker
te maken,
draaglijk.
Heer, als dit de plek is waar u me wilt hebben,
ben ik tevreden.

Nee, dat is niet echt waar, ik wou dat het zo was.
Het enige dat ik in alle eerlijkheid kan zeggen, is
dit:
‘Als dit de plek is waar ik moet zijn,
zal ik blijven, en het proberen.
Laat me alleen uw handen voelen.
En Heer, voor allen die vandaag pijn lijden –
meer dan ik –
vraag ik om kracht en dat glimpje licht,
de warmte, die zegt dat u er bent.’

Eddie Askew, Vele stemmen, één stem, op www.keltischegebeden.nl

2 opmerkingen:

gert zei

Hoi Jos waarom maak je steeds zo'n "reklame" voor jaren oude door andere uitgesproken gebeden?
Is het niet veel belangrijker/Bijbelser zelf door de Geest geleid een gebed uit te spreken.Op mij komen bv.predikanten/voorgangers die een opgeschreven gebed met de ogen open voorlezen vanaf de kansel maar zwakjes over.
Welk aards kind bv.die in gesprek met z'n vader gaat schrijft dat van te voren op op papier?

Unknown zei

Waarom zette Israel de psalmen van David in zijn bijbel?

Waarom lezen we in het Nieuwe Testament gebeden als het Onze Vader en veel andere gebeden van Paulus en de andere apostelen?

Als je in het openbaar bidt, heeft de goegemeente recht op een goed gebed. Ik vind het heel behulpzaam om in openbare gebeden mensen 'voor te doen' hoe je kunt bidden en voor wat.