maandag 21 juni 2010

Mijn opinieartikel over #Israel in Nederlands Dagblad

Israël heeft vrienden nodig die de regering en haar aanhangers op hun bijziendheid wijzen. Het beeld dat alle Arabieren, Turkije en Iran het land het liefst de zee in willen drijven, klopt niet.

Israël blijft aan alle kanten onder druk. Demonstreren voor Israël vind ik echter contraproductief. Een echte vriend zegt niet alleen 'ik sta achter je', maar vermaant hem ook als hij in een ravijn dreigt te lopen. Waarom doen Israëls vrienden dat niet?
HIER MIJN OPINIEVERHAAL IN HET NEDERLANDS DAGBLAD

6 opmerkingen:

wvanderwolf zei

Hoi Jos,

Op je eigen verzoek hieronder mijn reactie op je artikel bij het Nederlands Dagblad.

Ik heb het geprobeerd in zijn geheel te plaatsten maar ik ga daarmee over de toegestane hoeveelheid tekens heen.

Vandaar mijn verwijzing naar het ND.

Gods rijke zegen toegewenst!

Grtz,

Walter :-)

_ _

Geachte heer Strengholt,

Graag zou ik op enkele punten in uw bovenstaande artikel willen reageren.

1) Allereerst heeft u het over het feit dat Israël echte vrienden nodig heeft die de regering durven te wijzen op haar fouten.
2) Verder verwijt u de Israëlische regering en haar aanhangers dat ze lijden aan een bijzondere vorm van bijziendheid.
3) Ook beweert u dat "de echte reden waarom Israël zich niet aan internationaal recht wil houden en de Westelijke Jordaanoever niet wil verlaten, ligt in het feit dat het zichzelf enorm in de voet heeft geschoten met de bouw van nederzettingen sinds 1967".
4) En als laatste probeert u uw lezerspubliek duidelijk te maken dat de Arabische wereld echte vrede wil met Israël.

Lees hier verder: http://bit.ly/cPfvH7

_ _

Unknown zei

O sorry. Het grappige is dat je bij het ND hele lappen reactie kan plaatsen, meer dan ik aan woorden mocht gebruiken ;-)

wvanderwolf zei

Trouwens Jos,

De datum die ik genoemd heb in het artikel is natuurlijk die van 9/11. De dag van de terroristische aanslagen op het WTC in New York

:-)

gert zei

Hoi Jos,niet zo onsportief/kinderachtig zeuren over het aantal woorden,troost je met de Bijbeltekst: "in de veelheid van woorden ontbreekt de overtreding niet" nóg meer woorden hadden de overtredingen alleen maar doen toenemen.

Ik heb ook nog gereageerd op je artikel,ben benieuwd of je vrinden bij het nd het gaan plaatsen.

gert zei

Hoi Jos ken je Asnar nog,hij was kort geleden premier van Spanje.
Hoor/leer van hem nu eens hoe de situatie in het midden-oosten werkelijk is.

http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=11524

wvanderwolf zei

Hoi Jos,

Grappig... ik heb nu net even hetzelfde gezegd als Gert en even aangevuld bij het ND. Ik wist niet dat Gert dat hier ook had geschreven...

Als je je standpunten wilt verdedigen Jos dan kun je daar natuurlijk net als Likud 5200 woorden voor gebruiken op de reactie pagina.

Grt,

Walter