vrijdag 11 februari 2011

RNW: Interview over aftreden Moebarak

Interview met Radio Nederland Wereldomroep:

Het aftreden van de Egyptische president Mubarak leidt overal in Egypte tot uitzinnige taferelen. Maar Jos Strengholt, een Nederlander die als Anglicaanse priester werkt in Cairo, waarschuwt: 'Egypte is niet vrij. Egypte heeft nu de puurste vorm van militaire dictatuur. Morgen komt de kater.'

Strengholt (51) is naast priester ook oud-journalist en gaf de afgelopen weken geen gehoor aan de oproepen van het ministerie van Buitenlandse Zaken om Egypte te verlaten. Hij ondergaat de laatste fase van de revolutie die op 25 januari begon met een mengeling van blijdschap en wantrouwen.

'Iedereen is in een feeststemming en overal rijden toeterende auto's. Ik ben net de straat opgegaan met de Egyptische vlag die ik een paar dagen geleden had gekocht. Ik heb hem aan een buurman gegeven. Eerder had ik diezelfde buurman mijn honkbalknuppel gegeven. Om de wijk te verdedigen.' MEER HIER OP WEBSITE RNW

1 opmerking:

Anoniem zei

Hi Jos,

Ik deel helemaal je realistische afsluitende opmerking die je zojuist op Ned.2 (20.30 uur) maakte. Overwinningen na voetbalwedstrijden zorgen ook vaak voor euforie, maar een dag later volgt de kater....

Edwin