zaterdag 21 augustus 2010

Derde dissidente CDA-parlementarier

Dag meneer ABC [hij moet anoniem blijven, maar is van CDA-fractie], u spreekt met Goslinga, van Trouw, mag ik u een paar vragen stellen?
'Nee, ik lees het NRC. Ik hoef geen abonnement...’
Sorry, ik ben politiek redacteur, Hans Goslinga...
‘O zucht, #$%^ nog erger... Okee, ga uw gang...’
Meneer ABC, ik heb met een paar van uw collega’s uit de kamer gesproken die nogal bezorgd zijn over de samenwerking met de PVV.
‘Ja? Met wie dan?’
Dat kan ik niet zeggen natuurlijk, dan schend ik hun vertrouwen.
‘Maar waarom moet ik dan wel wat tegen u zeggen, als u niks tegen mij zegt?’
Ja hallo, ik ben de journalist, van Trouw nota bene.
‘Precies. Dat is mijn punt.’
Maar dan kunt u me toch nog wel zeggen of u voor samenwerking met de PVV gaat stemmen?
‘Meneer Goslinga, dat is onduidelijk hè? Ja, nee, misschien. Dag hoor.’

Trouw kopt: Stemgedrag derde CDAer in TK-fractie onzeker

2 opmerkingen:

Willem van Gent zei

Je beschrijft zeker uit ervaring hoe je journalistiek bedrijft?

Unknown zei

Ja, hoe kom je anders aan je quotes.