woensdag 24 november 2010

Hoeveel is het leven van een Kopt waard?

Vanmorgen is een Kopt gedood en tientallen zijn gewond in gevechten met de politie. Die braken uit toen 150 Kopten [ik zei eerder ten onrechte 2000] in Giza demonsteerden omdat de overheid de bouw van hun kerk heeft laten stilleggen. Machines mogen niet meer in de buurt van de kerk-in-aanbouw komen, omdat er geen toestemming voor de bouw zou zijn. De kerk zegt dat het wel degelijk de nodige permissies heeft. Volgens de Egyptische autoriteiten zijn 93 van de demonstranten opgepakt.

De politie gebruikte traangas om het protest op straat uiteen te jagen, maar gezien de doden en gewonden zal iets meer dan alleen traangas zijn gebruikt. De Kopten, een minoriteit in Egypte die ongeveer 6% van de bevolking uitmaakt, demonstreerden in de buurt van het kantoor van de gouverneur van Giza. Dat is ongehoord in Egypte, waar de Kopten meestal zwijgzaam zijn, en als ze al demonstreren doen ze dit meestal op het terrein van hun kerken. Nu werden, naar verluid, molotov cocktails gebruikt door de Kopten.

Dat deze groep Kopten de straat opging was vanwege de acties van de overheid tegen hun kerkbouw, maar de spanningen tussen Kopten en moslims zijn momenteel in het algemeen ook hoger dan we hier lange tijd hebben meegemaakt. Voor veel Kopten is de maat vol; ze verwijten hun overheid dat die niet genoeg doet tegen de haat in de media tegen de Kopten noch tegen de regelmatig voorkomende incidenten van aanslagen, brandstichtingen en andere intimidaties.

Voor Egypte komt deze nieuws escalatie wel erg slecht uit; er zijn al veel spanningen in het land vanwege parlementsverkiezingen aanstaande zondag. In dat verband zijn meer dan 1000 aanhangers van de oppositie, vooral leden van de Moslim Broederschap, opgepakt. Velen in dit land vrezen voor geweld op de dag van de verkiezingen. We weten in elk geval zeker dat zondag leger en politie met miljoenen mannen zichtbaar en gewapend zullen klaarstaan.


25 opmerkingen:

gert zei

Hoi Jos,wat een naieve vraag zeg!

Je lijkt Gert-Jan Segers(cu) wel die maakt ook zoveel misbaar als hij twittert in een dagblad.
Gertje die toch met alle geweld in het Europese multicultie sprookje blijft/bleef geloven en dat ons ook nog eens door de strot wilde duwen!

FFF wat multicultie berichtjes van de laatste tijd uit ons kleurrijke Europa;

Moslimkinderen op 40 zondagschooltjes in Engeland leren wekelijks dat homo's moeten gestenigd,Joden gehaat en dieven de handen afgehakt.

Rotterdamse bejaarde vrouw van 84 mishandeld en voor varkenshoer uitgescholden door Marokkaanse meiden.

Duitse kinderen met christelijke namen dagelijks door moslimkinderen belaagd.

Moslims blokkeren wekelijks de straten in Athene en Frankrijk om er te bidden en zo moskeeën af te dwingen.

Belgische terreur verdachten(sharia4Belgium)opgepakt.

Stadsdelen in A'dam financieren nog steeds moslimfeesten.

Unknown zei

Nou nou Gert, je hebt wel weer een hoop dramatische berichten bij elkaar geveegd. Heb je niks beters? Vertel eens, hoeveel Nederlanders zijn de afgelopen jaren door moslims vermoord?

je generalisaties zijn, als altijd, ergerlijk en racistisch.

Dat Gert Jan Segers en ik het wel vaker met elkaar eens zijn, is misschien omdat hij in Egypte heeft gewoond, en omdat we allebei ons verstand gebruiken, en dat binnen de context van onze bijbelse moraal.

gert zei

Hoi Jos ik wil alleen jullie naiviteit ontmaskeren,jullie als ervaringsdeskundigen,jullie weten drommels goed hoe duivels de islam is.
In een moslim samenleving,(dat lees je in de koran vinden veel moslims de inspiratie om Joden en christenen te haten en te doden) is een leven van een niet moslim gewoon niks waard,dat weten jullie als geen ander!

Beter dan misbaar te maken zou zijn nu eens te gaan pleiten voor een bouwstop/afbraak van moskeeën in het westen,voor iedere geweigerde kerk in een moslim land.En ook voor iedere geweigerde kerk of afgebrande kerk een moskee weg,(volgens mij heb ik dat wel eens een cu-er horen zeggen,maar ja dat was vóór het plucetijdperk).

Dát zou de christenen in moslim landen daadwerkelijk helpen ipv jullie zg. gejammer.

Natuurlijk is het racistische van mij om dagelijkse islamiserings feiten uit Europa,waar we over een aantal jaren net als in Egypte hetzelfde gaan beleven te benoemen,echt d66-groenlinks-pvda Bijbelse moraal tactiek.

Ik moet echt een grote... laten van jullie zg.Bijbelse moraal tav de islam.

Unknown zei

Makkelijke wereld leef jij in. Alles zwart wit?

Ik denk dat Gert-Jan en ik de werkelijkheid uit eigen ervaring heel wat beter kennen dan jij.

Maar ga gerust door met je 'ontmaskeren'.

Hoe kom je erbij om GJ of mij naief te noemen? Omdat we ons niet willen laten verleiden generalisaties en onzin?

Gert, als het waar is dat de Islam eingenlijk altijd en overal christenen om zeep wil helpen (dat suggereer jij, staat immers volgens jou in de Koran), kan je dan uitleggen hoe het komt dat er in Egypte nog altijd miljoenen christenen wonen? Dat ik hier nog steeds veilig over straat kan lopen?

gert zei

Dat zal wel door vriendje Moebarack komen denk ik,die heeft enkele dgn gelee behoorlijk wat moslimbroederschap broedertjes opgepakt,tóch?

Maar ga eens als christen in het "bevrijde" Irak op straat lopen,of in Pakistan,of in gaza.
Volgens mij pleitte vrindje Voordewind laatst nog voor een moslimvrije enclave voor de overgebleven christenen in Irak.

Wat nou zwart-wit?

Unknown zei

Okee, Irak, Gaza, Pakistan. Ook Saoedie Arabie, heel vervelend.

Oveigens, zonder gevaar voor mijn leven ben ik in Irak gewest, in Gaza, in Pakistan. En in Saoedie Arabie worden christenen doorgaans niet gedood.

Maar noem nog eens wat moslimlanden waar het zo is? Oja Somalie.

Koeweit? Yemen? Emiraten? Oman? Westbank? Libie? Tunesie? Algerije? Marokko? Waar worden christenen allemaal op grote schaal om zeep gebracht? Maleisie? Indonesie?

wvanderwolf zei

Kom op Jos. Ik denk dat je eens met Open Doors moet gaan praten.

Op Maleisië na komen alle landen die jij hierboven noemt voor in de Top 50 van landen waar christenen worden vervolgd.

Ik denk dat je daar echt niet omheen kunt...

gert zei

Jos ik stel nergens dat christenen nu al op grote schaal door moslims gedood worden.Dat gebeurt slechts incidenteel maar wel met de regelmaat van de klok.

Ik stel wel als antwoord op jou vraag, dat het leven van een christen/kopt voor een moslim van nul en gener waarden is.

Wij(jij en ik en de kopt) zijn slechts brandstof voor allahs hel.

Unknown zei

Gert, je bewijst dat je er weinig van snapt. Je beweert dat voor moslims het leven van christenen niks waard is. Sjonge jonge. !@#$

Walter, ga jij dan eens met OD praten. Ik doe dat misschien meer dan jij...

wvanderwolf zei

Dat zou best weleens kunnen ja... ;-)

Toch denk ik dat zo'n lijst wel het één en ander duidelijk maakt.

Of zie ik dat verkeerd?

gert zei

Hoi Jos neem eens aub fff de moeite om het interview met een jonge Iraakse huilende christenvrouw te bekijken die de recente aanslag op de kerk overleefde.

Onbegrijpelijk dat jij zo opkomt voor deze religie!

http://www.nujij.nl/getuige-bloedbad-kerk-baghdad.10475285.lynkx

Unknown zei

Gert... kan jij me vertellen waar ik 'opkom' voor die religie?

gert zei

Hoi Jos,nou ik bedoel natuurlijk voor de aanhangers van deze religie.

Vorige week zag ik een tv programma over jonge moslima's in nederland.Het werd uitgezonden door nota-bene de linkse staatsomroep.Een aantal meiden uit moslimgezinnen die zich van hun islamopvoeding hadden afgekeerd werden gevolgd.De meiden lopen dagelijks serieus gevaar door hun eigen vaders en broers te worden vermoord.Dit gebeurt in gewone doorsnee moslimgezinnen in Nederland.
Las je trouwens ook al over de Indonesische jonge moslimvrouwen hoe ze door hun Saoedische moslim bazinnen mishandeld/gedood worden?

Ik wil met beide zaken enkel aangeven hoe moslims omgaan met hun kinderen en geloofsgenoten,laat staan met Joden,Kopten, christenen en ongelovigen.

Heb je trouwens het filmpje al gezien,of ga je weer verontwaardigd sjonge roepen.

Unknown zei

Gert, is het tot je doorgedrongen dar ik WOON in het werelddeel waarover je schrijft. Je hoeft me niet te vertellen wat voor ellende er gebeurt.

Staatsomroep? Dat hebben we in Nederland niet.

gert zei

Hoi Jos daar twijfel ik geen moment aan,maar waarom bestrijd je dan mijn stelling,met harde bewijzen omgeven, dat het leven van een kopt,Jood,christen,afvallige moslim dochters,sommige geloofsgenoten voor een moslim geen waarde heeft?

Geef jij dan eens wat voorbeelden van verregaande naasteliefde van moslims voor kopten,Joden of christenen.

Unknown zei

Gert, je bewijst je stelling totaal niet. Je draagt uit een grote wijde wereld van miljard moslims een aantal zeer ernstige voorbeelden aan die laten zien dat er in de moslimwereld veel mis is.

Jouw stelling wordt ondergraven door ELK voorbeeld van een moslim die onbaatzuchtig iets voor een ander doet. Die zijn vijand een glas water geeft.

Ik ken zoveel moslims die zonder aarzelen hulp zouden bieden als ik daarom vraag. Waarmee jouw stelling onderuit is gehaald.

Wat nodig is, is nuance. Ja, er zijn veel problemen met de Islam. Maar gun je vijand - als je moslims zo beschouwd - in elk geval wat Jezus ze ook zou geven: Naastenliefde.

En naastenliefde moet er ook voor zorgen dat je over ander mensen eerlijk spreekt en geen onzin ophangt. Wat jij beweert is dat voor geen enkele Turk of Marokkaan in Nederland een ander mens enige waarde heeft. = Bullshit.

Bart zei

Gert,

Wist je dat moslims zelf de grootste slachtoffers van het moslim-extremisme zijn? Al Qaida heeft maar liefst acht keer zoveel moslims als niet-moslims om zeep gebracht. (bron: http://bit.ly/eY4sR0 )

Zomaar een uit de context gerukt feitje, inderdaad. Maar dat is jouw redeneertrant, dus ik voel me vrij.

Marcel zei

Christenen gingen op kruistochten
Joden hebben hele volken uitgemoord
Moslims plegen aanslagen
Wij in het westen hebben al heel wat zelf-dodingen op ons geweten door niet te geven om onze medemens.

We zijn allemaal schuldig.

Weet je, Gert? Ik ben vorig jaar bedreigd op straat. Drie jongens op scooters, allen volbloed nederlanders. Ik voel me in Egypte serieus veiliger op straat dan in Nederland. Het is niet zo dat ik me daar nooit bedreigd gevoeld heb, maar in mijn ervaring komen mensen daar voor elkaar op. Hier draait men zich bij onrecht snel om, uit angst zelf het doelwit te worden.

gert zei

Een van m'n dochters belt net op,ze heeft om wat om handen te hebben als de kids op school zijn een parttime baantje bij tnt post.

Ze komt bij haar fiets(alphen ad rijn) en enkele capuchon gasten uit het rif gebergte zeggen: "mevr.we hebben fff op je fiets gepast" m'n dochter,zeer blijmoedige meid,(Jos gaf haar jaren gelee nog wat vakantie plezier in de Ruimte vak.kampen in Soest), antwoord: "o dat is fijn,bedankt"
Dan verrijd ze haar fiets een stukje en gaat met wat post naar wat voordeuren.Als ze omkijkt ziet ze misbaksels met haar fiets en de overgebleven post er vandoor gaan.
Politie gebeld,maar voordat die op de plaats van het delict zijn......

O wat zijn we weer waardevol in de ogen van de.....

Unknown zei

Vervelende ervaring. Zo werd ooit in Amersfoort bij mij ingebroken, laptop gejat.

Bleek om een bende van 40 minderjarige Marokkanen te gaan.

Conclusie: de Islam hecht geen waarde aan het leven van een mens?

Gert, je onderbuik regeert. Ik heb je trouwens nog niet gefeliciteerd met de kamerleden van je eigen partij de PVV. Geert zou de grote verandering brengen? Hij brengt de Hollandse criminelen in de kamer. Wat bewijst dit? Alle aanhangers van PVV zijn crimineel. Jouw argumentatiestijl.

Aigyptos zei

Gert, het is prima om fel anti-islam te zijn. Voor mij is de islam ook niet meer dan een demonisch gedrocht, door Mohammed ingesteld voor verschrikkelijke politieke doelen.

Maar dat betekent niet dat iedereen die zich moslim noemt, ook achter alle punten van de islam staat, en inherent slecht is. Daarom moet je gewoon even accepteren wat Jos Strengholt zegt, er zijn ook goede moslims die goede dingen (kunnen) doen. Ze passen niet zo in het hokje dat jij samenstelt voor alle moslims.

@Marcel, we zijn zeker NIET allemaal schuldig.

gert zei

Hoi Jos,de pvv mijn partij? Nee dat kan gelukkig niet,ik bedoel lid worden van de pvv,je moet er niet aan denken gelet op bv.de gezellige partijcongressen van jou(cda)partij.

Ja stom van Wilders dat er zo slecht gescreend is,toch heeft de dagelijkse hetze van de linkse staatsomroep geen enkel effect,integendeel de pvda is met een vrije val bezig.

Ik zie wel mooie overeenkomsten tussen Koning David/type van Jezus en Geert Wilders bij David sloten zich ook allerlei lieden aan met een slecht verleden en op de vlucht voor hun schuldeisers.

Wilders laat tenminste de lieden die hun misdaden verzwegen behoorlijk door het stof gaan.Meer is helaas nu niet mogelijk,ik bedoel hen uit de fraktie zetten anders komt het cabinet in gevaar en Wilders staat voor z'n belofte.Vergeet ook niet dat stropers heel goede boswachters kunnen worden,echt wel!
Maar we hebben ook onkreukbare lieden als Hartong,de Roon,Kortenhoeven(cidi),Agema.

Vergeet fff niet dat bv.Rouvoet ook behoorlijk bonje had met z'n buren,dat prins Bernard heeeel veel foutjes heeft gemaakt,dat Rob Oudkerk heroine hoertjes bezocht,de man is nu nota-bene livestyle adviseur,dus over onderbuik gesproken....

Marcel zei

@Aigyptos:
Ik bedoel ook niet dat we allemaal iemand vermoord hebben o.i.d, maar elk volk en religie heeft wel iets om zich voor te schamen. Een beter milieu begint met naar jezelf kijken, ipv naar een ander te wijzen.

gert zei

Hoi Aigyptos,natuurlijk overdrijf ik,er zullen wel degelijk nette moslims zijn.

Ik ken er enkele,laatst spraken we in de Hema onder het genot van een bakkie koffie wie Abraham nu eigenlijk offerde Izaak of Ismael.Het antwoord zal je wel weten....
Of ben je als je de schriften zó verkracht toch niet netjes?

Trouwens Jos overdrijft de andere kant op...

Bart zei

@gert

Dat je de vergelijking trekt tussen Jezus en Geert Wilders zou me van mijn stoel doen vallen van het lachen als er niet zo'n verschrikkelijke werkelijkheid onder schuilging.
Toen ik nog christen was, zou ik me diep geschaamd hebben tot een zelfde categorie als jij te behoren. Je verwart het nabrabbelen van een populistische leider met een eigen mening. Denk toch eens zelf na!