zondag 11 april 2010

Wat ik kan leren van mijn bezoek aan de weelde van de USA

Ik ben net aangekomen bij mn vrind Sam (foto) in Marietta (GA), en ik heb me op mijn kamer geinstalleerd omdat Sam nu naar een vergadering van Mt Vernon Baptist Church moet. Ik heb veel commentaar op die lui aan de andere kant van de oceaan, maar oh my, wat een leven kan je daar hebben. Voor 150.000 euro koop je toch leuke optrekjes hier... Sam woont in een prachtstraat - een heerlijke cul-de-sac. Achter het huis de golf court. De eerste 4 fotos hieronder zijn van mijn kamer, het huis en de achtertuin van Sam. De andere zijn leuke stulpjes van de buren. Ik kan zo jaloers worden van dit soort weelde. Goedkope huizen, goedkope autos, goedkoop eten in restaurants, goedkope computers, goedkope boeken...

Maar dan herinner ik me weer, Sam houdt niet van golf, hij speelt het nooit. En hij bezat een restaurant dat failliet ging. En hij heeft al een computer. Hij heeft wel twee autos, waarvan er een te koop staat. De tweede auto kan weg omdat Sam's vrouw pas is overleden. Vreemd he, dan maakt ineens zo'n prachthuis niks meer uit. Wat heb je dan aan spullen?

Er gaat niks boven een goed leven met je vrouw en kinderen, en dat je met elkaar de Here God wilt dienen.





3 opmerkingen:

Paul Miller zei

Wat een weelde.

Unknown zei

Nou inderdaad. wij hollandse sloebers...

Anoniem zei

och, 't is pure materie. dat hebben wij toch niet nodig?.........................(snik)