vrijdag 23 april 2010

Egyptisch gespuis gooit stenen naar mijn huis (2 filmpjes)

Dat rottige seizoen van de mango's is weer begonnen. Zodra de kleinst denkbare groene bolletjes in de boom zichtbaar worden, vliegen de stokken, stenen, takken door de lucht. Voor de jochies hier lijkt het onmogelijk zich in te houden... een innerlijke drang... en als ik mijn gezicht vertoon, dan hollen ze toch snel weg. Zie zelf. Apart hoe leeg de straat dan ineens kan zijn. Het is dus tijd om een jongen in te huren om onder de bom te zitten en stenengooiers weg te jagen. Niet dat de mango's me veel uitmaken, die worden dan wel weer gejat door de jongen die de boom bewaakt. Hij heeft een grote familie, weet u ;-). Mango's laten me koud, maar die stenen die maar door de lucht en tegen ons huis vliegen maandenlang, dat is minder aangenaam.



En dat wegjagen heeft natuurlijk totaal geen zin. Nauwelijks 10 minuten later zijn ze er weer. Of anderen. Wat een sukkel ben ik toch dat ik me er druk om maak. Maar grappig beelden levert het wel op. Sorry dat ze wat slordig zijn, ik moet nog leren monteren... Spoedig!

9 opmerkingen:

wvanderwolf zei

Beste broeder,

Liever een steen tegen een Mango dan een steen tegen jou sappige hoofd ha, ha.

Ooit eraan gedacht om de boom om te zagen ;-)

Grtz,

Walter

Unknown zei

Ja, ik heb overwogen de boom om te zagen, maar dat zal huisbaas niet leuk vinden. Als voorbereiding heb ik 10 jaar geleden een andere boom er vlak bij geplant, en die wordt nu zo groot dat langzaam de vraag komt 'hoe nu verder'. Ik heb in elk geval gezorgd dat het huis er niet kaal bij staat als de mango zou verdwijnen.

Maar het is echt een supergoeje mangoboom. In mijn achtertuin staat er ook in, een walgelijk ding. Smerige zure klein mango's.

Ik heb eens een leuk filmpje gezien over iemand in Papoea Nieuw Guinea, die een ananasboom in zijn tuin had, en wiens ananas steeds weer gejat. Ik voel me verwant.

gert zei

Hoi Jos misschien helpt een kopje thee drinken met die gastjes,in 020hebben ze daar ozo veel succes mee behaald.

Unknown zei

Toen ik nog honden had, liet ik die wel eens uit het hek. dat waren nog eens gevaarlijk ogende beesten maar deden geen kind kwaad. Een keer viel een jochie bij het weghollen en een van de honden ging boverop hem staat. Dat jochie scheette bagger, zoals je je kan voorstellen.

Ook gooide ik wel eens een steen terug, maar dat was dom. Niet meer gedaan.

wvanderwolf zei

Volgens mij bedoelt Gert gewoon vriendschap sluiten...

Unknown zei

Volgens mij bedoelt Gert: jue kunt die muzelmannen nooit vertrouwen, net zo min als Cohen in Amsterdam erin slaagt om iets goede te bereiken door aardig thee met ze te drinken...

Maar dat ben ik niet met Gert eens ;-)

Iets anders is of het theedrinken met tienerjochies die bij duizenden door mijn straat trekken, effectief zal zijn. Dan maar de boom tegen de grond.

Rosemarie. zei

Mr. Mr. Mr. Mr. Arba3a wa ashareen??? Mr. Mr. Mr.

Unknown zei

Ha Roos - knap dat je dat verstaat ;-) je arabisch gaat goed.

Anoniem zei

inti shatra auwy ya bint