zondag 11 december 2011

Vandaag weer supermooie maaltijd met Soedanezen

Op het moment dat ik dit schrijf hebben we weer een prachtmaaltijd met onze Soedanese kerk. Die blijft maar groeien. Vandaag 133 kinderen, naast ruim 110 volwassenen. Zou het komen door de gezellige en voedzame maaltijden die we om de week na afloop aanbieden?

De volwassenen en de kinderen vinden het in elk geval reuze gezellig om te blijven 'hangen'. Ik vermoed dat de sfeer zorgt dat er zo'n aanloop is.

Deze maaltijd vandaag is betaald door een goede zuster uit Australie. We hebben wekelijks omstreeks 110 euro nodig als we vanaf 1 januari elke week zo'n maaltijd voor deze vuchtelingen organiseren. Stichting Antwoord heeft ruim de helft van het bebodigde geld toegezegd. Maar om dit vanaf 1 januari wekelijks te doen, is elke week 50 euro nodig.

Wie van jullie neemt een paar zondagmaaltijden voor zijn of haar rekening? Met 50 euro per week kunnen we dit 52 zondagen gaan doen in 2012, omdat Stichting Antwoord er 60 euro per week bovenop doet!

Belastingaftrekbare betaling kan naar:
45.65.93.497
Stichting Africana
Groningen
let op: ovv: Soedanese Maaltijden

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo.

Op uw vraag of de gratis verstrekte maaltijden er de oorzaak van zijn dat de groep Soedanezen maar blijft groeien: ik vrees van wel.
Trouwens, bijkomend voordeel: wiens brood men eet, wiens .... enz.

Groe, Jan.

Unknown zei

Ha Jan - ik ben er niet zo bezorgd om :-)

Een kerk is een gemeenschap van mensen die voor elkaar wil zorgen. Dat mensen daar graag bij willen horen om de zorg, vind ik in het geheel geen drama.

En we verplichten niemand iets