donderdag 8 december 2011

Preek over Psalm 16

Dit weekend preek ik over Psalm 16. Vandaag ga ik die preek afmaken - weken geleden schreef ik er al een 'schets' over voor mijn goede Anglicaanse collegas in Egypt, Algerije, Libie en Tunesie. Daar worden ze ook gebruikt, merk ik tot mijn genoegen.

Morgen in mijn engelstalige ochtenddienst zal ik nadruk leggen op Psalm 16:11 In de Herziene Statenvertaling (HSV) staat daar:
U maakt mij het pad ten leven bekend;
overvloed van blijdschap is bij uw aangezicht,
lieflijkheden zijn in Uw rechterhand, voor altijd.

Jammer dat mijn engelse gemeente het niet kan stellen met die HSV, dus het moet maar in het Engels. Dat heeft ook wondermooie voordelen. Dit zegt de NIV:
You make known to me the path of life;
you will fill me with joy in your presence,
with eternal pleasures at your right hand.

Prachtig! Driemaal P voor de indeling van de preek...
  1. Path of Life
  2. Pleasures
  3. Presence
Later vandaag of morgen zal ik de preek hier uploaden, tot uw pleasures hoop ik.

Geen opmerkingen: