woensdag 7 juli 2010

Hassan heeft weer een vluchteling gedood

Egypte heeft vandaag de 20ste persoon die illegaal de grens naar Israel over wilde steken, gedood. Een 36-jarige man uit Eritrea. Doodgeschoten. Nu is het record van 2009 dus gebroken, van harte! In heel 2009 werden 19 Afrikaanse mannen en vrouwen die uit Egypte naar Israel wilden ontsnappen, afgeknald.

Hoe trots gaat Hassan, zo'n mannetje van de grensbewaking naar huis? In zijn tent buiten het badplaatsje El-Arish zal hij waarschijnlijk een extra kebab op het vuur gooien, om met zijn twee vrouwen en acht kinderen de overwinning te vieren. Wat zou hij tegen ze zeggen terwijl hij een potje thee zet?

"Vrouwen, Allah zij geprezen! De veiligheid van Egypte was in groot gevaar. Ik heb ons land gered van een vluchtend zwartje. Ik voel me zo trots dat ik mijn land zo heb mogen dienen vandaag. Dit is mijn vierde succes dit jaar."

En vrouw #1 dan vol bewondering: "Nashkur Allah! Hassan, je bent mijn held!"
Vrouw #2: "Nee, je bent MIJN held!"
Vrouw #1: "Donder op jij, Hassan de scherpschutter is van mij!"
Vrouw #2: "Helemaal niet, hij heeft mij liever!"
Vrouw #1: "Stomme rund, ik behaag hem pas echt!"
Vrouw #2: "Ik gaf hem vier zonen, jij maar twee!"
Wild slaan de vrouwen elkaar. De dochters gaan steeds harder huilen. De zoontjes niet, want die zijn hard en stoer.

Hassan drinkt zijn thee op, pakt zijn kebab, loopt naar buiten met zijn geweer in zijn hand. Kijken of hij nog een vluchteling kan neerschieten. Goed voor het vaderland en het lucht zo lekker op.

2 opmerkingen:

gert zei

Hoi Jos is dit nou echt actueel nieuws?
Ik lees er niks over in onze dagbladen,ik hoor er niks over op onze linkse staatsomroep,geen kamervragen van groen links,geen opgewonden Gretta of woedende Turken.Sander van Hoorn en Conny Mus beiden doodstil.

Als het nou eens een IDF-er was die geschoten had,dan was het pas interessant.

Unknown zei

Het is ook voor de internationale politiek niet van belang. Iedereen weet dat dit soort dingen in diktaturen aan de orde van de dag zijn.

Van landen die de pretentie hebben dat ze beter zijn, mag je meer verwachten.