woensdag 20 oktober 2010

Vandaag uitgeverij Anglikanen in Cairo onder loupe

Vandaag ben ik met twee jongedames van de 'partnership afdeling' (nette term voor fondswerving) van ons bisdom in Cairo op gezoek gegaan bij de christelijke boekhandel en de uitgeverij die het bisdom rijk is.

Of ik de zaak maar goed wil doornemen om met advies voor de toekomst te komen. Die christelijke boekhandel is net als veel boekhandels in Nederland (behalve dat de Arabische taal overweegt): naast boeken worden allerlei christelijke snuisterijen verkocht. Maar tot mijn verbazing zag ik zelfs 8 stofzuigers in hun doos in een hoek staan. Ook leuk om winstcijfers op te krikken. De boekhandel kon trouwens wel een schoonmaakbeurt gebruiken. Ik kocht ook nog een stuk of zes boeken van Johannes Chrysostomos en Augustinus. Hoe gaan we de uitgeverij en boekhandel opleuken? Wordt vervolgd.

2 opmerkingen:

Paul Miller zei

Ja, ja, oude voorraden opkopen is een probaat middel om de bedrijfsvoering gezond te maken. :-) Succes verder met de zaak!

Unknown zei

nee dankje . verkopen ouwe meuk. of weggooien.