woensdag 6 oktober 2010

De Samaritaan keerde terug naar Jezus (Lukas 17)

Morgenavond en vrijdagmorgen preek ik over de tien melaatsen die door Jezus werden genezen. De preek is nu online beschikbaar. Ik begrijp dat dezelfde tekst (Lukas 17:11-19) ook in de PKN op het rooster staat voor zondag; broeders predikanten, het is geen diefstal! Gebruik met vreugde wat u gebruiken kunt, en verwerp de rest als onzin!

Lukas, de schrijver van het verhaal, zal zich vast verheugd hebben in het feit dat precies de niet-Jood onder de tien melaatsen, en dan nog wel een Samaritaan, naar Jezus terugkeert. En dat in de ogen van Jezus, alleen die Samaritaan God werkelijk eert. Niet de negen Joden die God voor hun genezing prezen in de tempel.

1 opmerking:

xl pharmacy zei

Ik moet zeggen dat ik blij ben om je blog te vinden, zelfs als ik deed het een toevalstreffer. De gepubliceerde informatie is zo leuk en verschillend van andere blogs. Kortom, een erg leuk blog die ervoor zorgt dat een bezoek lot.