donderdag 16 februari 2012

Stephen Sizer vanavond in onze kerk

Vanavond sprak Stephen Sizer in onze kerkzaal - die bomvol was met 65 bezoekers. Dat is zeer bovengemiddeld, wat me bijzonder verheugt. Mijn deugd, een paar heren wilden hem tijdens de toespraak al onderbreken om te vertellen dat hij het helemaal mis had.

Na afloop kwam een heel stel lui vragen hoe het dan zit met de opname, de grote verdrukking, de 144000, het millennium... Het werd weer duidelijk dat ook in Egypte onder protestanten het gedachtengoed van de bedelingenleer en van alles daaromheen behoorlijk aanwezig is. Een stuk of 12 lui zeiden dat ze regelmatig op conferenties van de Vergadering van Gelovigen over deze zaken hebben geleerd. Ik heb ze beloofd dat we binnenkort over dit thema eens een paar stevige bijbelstudies moeten doen. Te beginnen met het idee van een 'opname van de gemeente voor de grote verdrukking'.

Mooi dat veel van de aanwezigen nooit eerder in onze kerk zijn geweest. Ik heb ze voor de engelse dienst morgenochtend en de egyptische dienst op zondagavond uitgenodigd, waar Stephen Sizer zal preken over de Barmhartige Samaritaan. Als er in die diensten nieuwe mensen komen die via de Stephen-Sizer-Week in de kerk terecht komen, is mijn missie geslaagd. U hoort er van.

3 opmerkingen:

Paul Miller zei

Bij jullie gaat het tenminste ergens over!
Kan me niet voorstellen dat in XRDS zou worden gepreekt over de opname van de gemeente. Daar kennen ze het woord niet eens. Dat is wel eens een gemis, want we krijgen erg weinig bijbelstudie, maar ja, als het verdeeldheid brengt... Wat heb je eraan?

Unknown zei

aan verdeeldheid hebben we niks. amen.

Paul Miller zei

Kent hij ene Nigel William Scott? If so, maybe greetings uitwisselen.