maandag 15 augustus 2011

Wat een zooi is het nu... alles chaos

Alex heeft vandaag de electra op het terrein van mijn nieuwe kerk gecontroleerd. En zowaar, het was bijna allemaal prima. Een beetje rommelig, dat wel. Maar mijn broer constateerde dat de Egyptische electricien die nieuwe airconditioners heeft aangelegd en meer, een prima klus heeft gedaan en dat hij helemaal doorheeft waar het om gaat met de aanleg van electra. Ik - Jos - weet daar geen snars van, dus goed om van mijn expert-broer te horen dat er niets te vrezen valt.



Aan het eind van de dag heeft Alex met die electricien nog even besproken wat allemaal moet worden aangeschaft wat betreft wandkontaktdozen - ongeveer 40 stuks. Gaan per stuk ongeveer LE30, dus 3.50 Euro kosten. Totaal 140 euro. De bodem van de schatkist komt veel te snel in beeld...



Intussen is vandaag ook veel geschuurd. Wat een vieze stofwolk hing boven ons terrein. Niet echt slim gepland van me, terwijl de schilders nog steeds bezig zijn. Maar ach, niets is volmaakt op het ondermaanse. Wel chaotisch. Alle kamers zijn onaf en zelfs in de kerk is het nu een @#$%^ zooi



Een van de schurende jongemannen was slim genoeg om een gasmasker op te hebben. De meeste jongens hapten gewoon stof - een niet erg slimme manier om de longen lekker droog te houden.



Morgen om 7 uur (ochtend) staat de pick-up truck weer voor de deur in Maadi. Die auto van Mr Girgis gaat 3x rijden naar Heliopolis om delen van onze huisraad over te brengen. Ik heb de meeste spullen die bij mijn kantoor horen intussen naar de nieuwe locatie overgebracht. Dat hoeft niet in ons nieuwe huis gestald, want ik heb op het terrein van de kerk een forse kamer als kantoor gekregen / mezelf toegeeigend. Elke vorm van bescheidenheid ('ik kan wel met een kleine kamer toe') zou tegen me worden gebruikt in Egypte, dus ik heb ongegeneerd de grootste genomen. En die is behoorlijk klaar! Morgen gaan de laatste boekenrekken daarheen om het af te maken. :-)



En toegegeven. Ik ben wel nogal moe. Het bewijs is de foto.

Geen opmerkingen: