maandag 15 augustus 2011

Bawwaab van God / Twila Paris

... Aan mij, de minste van de heiligen, aan mij,
staaan mij toe dat ik een deur mag bewaken
in het Paradijs.
Het ‘Gebed van Columba’

Eén taak van een deurwachter is te waken
tegen alles wat schade berokkent;
een andere is om een ieder
die als gast komt, te verwelkomen.
Degene die niet minder was dan God
aanvaardde het lichaam
van een nederige man
en waste de voeten van klei
want dit was uw heilige plan.
En ik, niet groter dan mijn Koning
zoek daarom graag een plaats
van nederige dienst in uw woning.

Laat mij zijn een dienaar,
bewaker van uw deur!
Mijn hart verlangt alleen maar
te ruiken de eeuwige geur -
de luister
van uw aanwezigheid,
woonplaats van mijn Heer.
Laat mij zijn een dienaar,
bewaker van uw deur!
Twila Paris

... als ik slechts uw luister kan zien,
desnoods van veraf,
en uw stem horen, o God.
Het ‘Gebed van Columba’
Uit Keltische Gebeden

Geen opmerkingen: