woensdag 23 mei 2012

Moeder van Rev Yousef urgent operatie nodig

De moeder van onze Soedanese priester, Yousef abu Jalha (foto), is vandaag gevallen waardoor ze haar schouder brak.  Rev Yousef kwam net tamelijk panisch en zeer schuchter aan de deur.  Zijn moeder, een vluchtelinge in Egypte en uiteraard onverzekerd, moet onmiddellijk geopereerd worden. LE 12.000 gaat dat kosten, 1600 Euro.

Ik word soms helemaal dol van al de ellende die ik hier op de stoep krijg.  Ye rabb, irhamne... Heer, wees ons genadig.  Hoe kan ik nou nee zeggen als iemand hulp nodig heeft. Maar hoe kan ik ja zeggen als ik het ook niet heb.... LE 12.000 is voor de Soedanese gezinnen in onze kerk gelijk aan een jaarsalaris.  De arme sloebers.  En ik kan niet ontkennen dat een zeker paniek me af en toe bevangt.

Geen opmerkingen: