woensdag 25 november 2009

Twee preken voor zondag: we moeten ons voorbereiden

Zondag (eerste Advent) preek ik 2x in de Chapel of the Cross in Dallas, TX. De twee preken zijn alvast op mijn website gezet - komt u veel fouten tegen dan kan ik me nog op tijd van mijn dwalingen afwenden... HIER staan ze ter inzage.

De preken gaan allebei over de noodzaak van ons voorbereiden, aan de hand van Matteus 22 en Matteus 25. In beide gevallen is sprake van een bruilofstmaal van de zoon van een koning. De ene gelijkenis gaat erover dat veel genodigden weigerden te komen. In de andere zijn sommige genodigenden niet goed voorbereid. Het loopt slecht met ze af. de clou: ga op de uitnodiging in, maar als je dan eenmaal hebt gedaan, zorg dan dat je klaar bent.

2 opmerkingen:

John Miller zei

Je preken zijn meestal nogal lang. Durf er niet aan te beginnen...
Ben jij veel met de eindtijd bezig?
Heb je wel eens van de bedelingenleer gehoord :-)

Jos M. Strengholt zei

aan eindtijd begin ik niet ;-)

en in Cairo mogen mijn preken precies 15 min duren. Dat is 2200 woorden.

In Dallas werd me gezegd, max 20 min. Ik denk dat ze ongeveer 18 min zijn, 2500 woorden.