zondag 29 november 2009

Stephanie in Florence. Ze mist Jouke-Thiemo (deel 4)

Fijne eerste advent! Vandaag ben ik naar de Santa Trinita geweest om een dienst bij te wonen en heb daarna wat gewandeld met mijn kamergenoot Niki en op een terrasje gezeten tegen over de Santa Spirito. De Santa Trinita is grotendeels in de 14e eeuw gebouwd op een 11e eeuwse kerk en is gotisch alhoewel de altaren en altaarstukken vooral 15e eeuws zijn. De cappella Sassetti heeft een prachtige frescocyclus van de Franciscus legende die rond 1485 aangebracht is door Ghirlandaio. De kerk zat verre van vol maar goed, dat heb je als er zoveel kerk in Florence staan. Er zat ook een hond naast mij!

Er vond een marathon plaats dwars door het centrum dus er was een gezellige drukte.

Na zo'n wandeling als vandaag ben ik er weer bewust van dat het wel een heerlijke studie is waar ik mee bezig ben. Ik zie zo veel mooie dingen hier. Ondanks dit alles mis ik mijn vent (de geweldige Jouke-Thiemo) toch wel erg. Ik ben blij als ik er weer ben.

Stéphanie

2 opmerkingen:

Anonymous zei

leuk om te lezen wat je zo doet en ik begrijp dat je je vnetje mist hoor. Maar wie weet staat hij ineens voor je neus!. Hij heeft wel vaker van die lumineuze ideeën!!! ; )
Veel plezier met de anderen en je studie! Jacqueline

Jos M. Strengholt zei

Hehe, laat Stephanie nou even lekker studeren. Die goser ziet ze over een week al weer. En hij moet ook zunig aan doen he? We hebben het nog niet over de bruidsschat gehad immers...