donderdag 25 juni 2009

De Christus van het kruis

Van elke naam in hemel en op aard’
is slechts één naam mijn thuis;
de naam van Jezus, m’ alles waard
de Christus van het kruis.

De Christus van het kruis!

Hoe dierbaar is die naam.
Het is de naam van Jezus,

waarvoor ik mij niet schaam.


Mijn hart wil ik hem geven,
zijn liefd’ is mij nabij,
want hij verlost mijn leven,
zijn kruis geldt ook voor mij.

De Christus van het kruis!
Hoe dierbaar is die naam.

Het is de naam van Jezus,

waarvoor ik mij niet schaam.


Zonder hem kan ik niet leven,
Mijn ziel kocht hij met z’n dood.
Mijn leven wil ‘k hem geven
Voor ‘t kruis maak ik hem groot!

De Christus van het kruis!
Hoe dierbaar is die naam.

Het is de naam van Jezus,

waarvoor ik mij niet schaam.

(c) Naar de maandmeditatie uit Keltische Gebeden, 25 juni 2009
www.keltischegebeden.nl

2 opmerkingen:

Paul zei

Ik hoor er bijna een melodie bij. En: als je gedichten schrijft, dan ben je een dichter. ;-)

Alex zei

knap