vrijdag 9 april 2010

De kindertjes gaan weer dood in Sudan en ik neem nog een Pringle

Zou het er weer de tijd van het jaar voor zijn? In zuidoostelijk Sudan gaan de kindertjes weer dood alsof het om muggen gaat. Ik eet nog een paar Pringles want ik heb lekkere trek. (Te uwer informatie, The Original. Er zitten 99 keurig goedgevormde chips in, superveel en gezellig). En ik kijk nog even naar de fotos van ons overdadige vlees-festijn van de week in onze achtertuin in Cairo. Soedan is ons buurland, en wederom lopen de vrouwen door het dorre landschap als stokpoppetjes. God is schuldig, die laat het droog zijn. En de mensen ook, want die slachten elkaar af. En ik ook, want al weet ik het, ik doe er geen mallemoer aan.

O ja, en omdat we het in Nederland echt beroerd hebben, moeten we de nationale bijdrage aan arme landen verlagen. Goed idee! En misschien ook een regel voor de media, dat ze aan dit soort nieuws geen aandacht meer geven. HIER EEN LEUK VIDEOTJE HIEROVER

Geen opmerkingen: